Jun 17, 2022 Educació infantil, Psicomotricitat 0
Hola famílies de P3!!
En aquesta notícia podreu veure imatges dels vostres fills/es en les sessions de Psicomotricitat que hem realitzat al gimnàs de l’escola durant aquest curs. I, també, conèixer quines parts té una sessió de Psicomotricitat.
En el següent enllaços podeu veure imatges dels nens i nenes de P3 gaudint d’algunes de les sessions de Psicomotricitat que s’han realitzat en el gimnàs de l’escola.
P3A: sessions temàtiques “el mar” al gimnàs
P3B: sessions temàtiques “el mar” al gimnàs
Així doncs, com és una sessió de Psicomotricitat a p3 en la nostra escola?
Primer de tot, ens trèiem les sabates i ens posem els mitjons antilliscants (de “psico”) en el “rebedor” del gimnàs. Una vegada preparats/es, entrem al gimnàs i fem el “Ritual d’Entrada” en l’escenari.
La Laura i la Lidia donen la benvinguda a cada infant de manera individual i recordem entre tots/es quin nen/a no ha vingut avui. Després, cada nens/a pensa a què va jugar a la sessió anterior i ho posem en comú. Tot seguit, observem amb les “ulleres màgiques de psico” les propostes de materials que han preparat la Lidia i la Laura per jugar. A partir d’aquí, qui vol comparteix amb el grup a què li agradaria jugar i amb qui.
El següent pas és molt important, ja que recordem les normes de la sessió de Psicomotricitat (Tractar-se bé a un mateix/a i als altres, tractar bé el material i passar-nos-ho molt bé!).
Després, preparem el cos per jugar. En cada sessió 2 infants són els encarregats/es de fer les propostes per preparar el cos a través de les preguntes de la Laura i la Lidia: quina part del cos vol preparar per jugar? I com ho podem fer per preparar-la?
Aquí acaba el “Ritual d’Entrada” i baixem de l’escenari per fer la “fase d’explosió”, on s’engresca als infants a jugar tombant la muralla i/o cridant ben fort. Per anar a jugar els infants han d’esperar que la Laura digui la paraula màgica, que és el nom de la classe.
Ara sí, comença la part principal de la sessió, la “fase de joc espontani“, on els nens/es gaudeixen de les possibilitats del seu cos i de la relació amb els/les altres (companys/es i adults) a través del joc corporal (lliure i espontani).
Després d’una bona estona jugant amb propostes sensorials i motrius, realitzem la “fase de distanciament” en l’escenari. En aquesta fase els nens/es descansen una mica i es relaxen després d’una gran activitat motriu. Per fer-ho, la Laura i la Lidia posen una cançó tranquil·la i tothom descansa, poden escollir si volen estar asseguts/es o tombats/des.
Quan ja s’ha aconseguit que els infants relaxin el seu cos després de les activitats sensoriomotrius, passem a la “fase de representació”, també en l’escenari. En aquesta fase els nens/es que volen expliquen al grup a què han jugat, amb qui han jugat, què els hi ha agradat, com s’han sentit, etc. D’aquesta manera, interioritzem les experiències corporals viscudes a la sessió, donant-li sentit i generant consciència de les seves accions. Després els infants pensen a què voldran jugar la propera sessió i també ho expliquen, generant així nous projectes de joc.
Finalment, comencem el “Ritual de sortida” on fem una petita juguesca picant les cames ràpid i lent, acabant amb un gran petó volador i un fort “fins un altre dia!”. Ara sí, és el moment de recollir tot el material entre tots/es.
Una vegada acabada la sessió, tornem al “rebedor” del gimnàs per treure’ns els mitjons antilliscants i posar-nos les sabates.
Administració
Matí de 9.15 a 13.45
Tarda de 15.05 a 16.15