Mar 09, 2023 Educació infantil, Psicomotricitat 0
Els nens i les nenes de i5-B van gaudir d’una sessió de Psicomotricitat molt especial vinculada amb el projecte d’aula, el qual dóna nom a la seva classe: la pintora Carme Magem.
Aquesta sessió de Psicomotricitat complementa el treball que han realitzat els nens i les nenes amb la seva tutora respecte al seu projecte. Per aquest motiu, a l’inici es va realitzar una conversa per a vincular la sessió amb l’obra artística de la pintora. En observar el material i la seva distribució, els infants van veure que era un material semblant al que fa servir la Carme Magem per fer les seves creacions artístiques.
La sala estava empaperada amb paper de diari i paper de seda de diferents colors, creant un gran collage que va canviar per complet la percepció de l’espai. Era com estar a dins d’una obra d’art!
Durant la «fase de joc espontani», els nens i les nenes van experimentar amb el material a través del joc corporal. Van gaudir de la relació amb els companys/es a partir de les possibilitats de joc que oferia aquest material. Van amagar-se sota una pila de papers per ser trobats/des, van fer volar els papers per observar com i de quina manera cauen, van crear un gran collage amb el paper… i moltes altres accions que van sorgir dels seus interessos i necessitats, a més de la seva creativitat!
En la «fase de representació amb altres llenguatges», van fer una creació artística conjunta amb un company/a inspirada en l’obra de la Carme Magem. Van crear un collage amb el paper de diari i de seda amb el que van jugar (i el que va sostenir la seva vivència corporal) i, a sobre d’aquest, van fer un dibuix cooperatiu per expressar emocions, sentiments i accions que van viure durant la sessió.
A continuació us deixem les imatges d’aquesta sessió tant especial que vincula la Psicomotricitat amb l’art.
Exposició de les obres d’art creades a la sessió
Administració
Matí de 9.15 a 13.45
Tarda de 15.05 a 16.15