Mai 15, 2023 Educació infantil, Psicomotricitat 0
Els nens i nenes de i3A (Yayoi) i i3B (Kusama) van realitzar una sessió de Psicomotricitat de “grafisme”.
La proposta convidava als infants a experimentar amb les possibilitats del seu cos en relació al grafisme. Se’ls hi va facilitar guixos per a que poguessin deixar constància gràfica del moviment que produïen amb el seu cos (braç, mà, colze, dits de la mà, canell…).
En aquesta proposta també hi havia implícit un treball de la lateralitat, la coordinació òcul-manual, la pinça amb els dits, l’orientació en l’espai projectat, etc.
Els cercles, ringos i semicercles que formaven part de la proposta també van ajudar a treballar nocions com dins-fora i el ple-buit.
Però si us fixeu en les imatges, aquesta sessió va més enllà de l’experimentació corporal del grafisme. La metodologia psicomotriu que seguim al centre, que parteix del joc espontani, va permetre que els infants pugessin portar a terme moltes altres accions. A partir de la seva espontaneïtat van realitzar diferents processos d’aprenentatge psicomotriu que tenien a veure amb la consciència corporal, la coordinació, l’equilibri, entre d’altres.
Tot això es va donar en un marc de relació, on van compartir amb els/les companys/es i l’adult allò que els va emocionar, diferents descobriments i agradables estones de joc.
En aquesta sessió la “Fase de Representació” es va realitzar a partir d’una conversa, on els infants van explicar com s’havien sentit, què havien fet o a què van jugar.
Fotos sessió grafisme classe i3B (Kusama)
Fotos sessió grafisme classe i3A (Yayoi)
Administració
Matí de 9.15 a 13.45
Tarda de 15.05 a 16.15