Jun 27, 2024 Educació infantil, Psicomotricitat 0
Aprofitant que al 3r trimestre d’I5 es treballava l’esquema corporal, a Psicomotricitat vam tractar-lo a través de dues activitats:
Donat que als infants els va agradar molt la cançó que acompanyava la història per identificar si un secret ens fa sentir bé o malament i què en podem fer al respecte, la podeu recuperar aquí: https://www.instagram.com/reel/CsrOVXeOorq/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==. La lletra és:
Posa’t les mans a la panxa
Tanca els ulls
Respira
I pensa…
Els secrets bons et fan sentir bé
Com quan jugues a un joc que t’agrada,
Com quan fem una festa,
O expliquem un conte.
Els secrets dolents et fan sentir tristor,
Malament i amb por,
Com quan et fa mal la panxa,
I tens ganes de plorar…
Si tu vols saber si un secret és bo…
Arran d’això, vam identificar quines són les nostres persones de confiança. Si en voleu més informació, podeu clicar els següents enllaços: https://elcepilanansa.com/producte/el-secret-de-lanika/ o https://www.youtube.com/watch?v=vWHQkQi5orY.
Tot seguit vam fer una dinàmica amb el semàfor del consentiment, col·locant gomets a una silueta del cos dibuixada prèviament. El color vermell representava les parts que no volem que ens toqui ningú; el taronja, depèn de la confiança amb la persona; i el verd, les que ens agraden i ens sentim còmodes. Com a les dues protagonistes de la història, ens vam adonar que a cadascú li agraden coses diferents, però sí que vam coincidir en les parts específiques que mai hem de deixar que ens toquin o no podem tocar nosaltres sense permís (vulva, penis, cul, pits…). Us deixem algunes fotografies aquí: https://photos.app.goo.gl/Hb19X6rSTqHkCCPM8.
Els infants també van explorar les possibilitats del cos representant lletres i formes geomètriques. Podeu consultar les fotografies en aquest enllaç: https://photos.app.goo.gl/wFiU4T2bdgWDecJy8.
Administració
Matí de 9.15 a 13.45
Tarda de 15.05 a 16.15